Autor |
Wiadomość |
Matinek
Administrator
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Łowicz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Pon 17:37, 05 Sty 2015 |
|
Romet Pony – polski, jednoosobowy motorower (motorynka), produkowany przez Zakłady Rowerowe Romet w Bydgoszczy, w latach 1978-1994.
Skierowany głównie do młodzieży. Wyposażony w dwusuwowy silnik, produkowany przez Zakłady Metalowe Dezamet w Nowej Dębie. Pojazd rozwijał prędkość 40 km/h i spalał 2,2 l mieszanki (benzyna + olej) na 100 km. Cechowała go prostota budowy i obsługi. Na wyposażeniu motorynek nie znalazł się prędkościomierz, ani elektryczny sygnał dźwiękowy, był za to dzwonek rowerowy. Produkcję zakończono w 1994 roku, w wyniku upadku firmy
Pony 50-M-1
Producent Romet
Inne nazwy Motorynka
Premiera 1978
Okres produkcji 1978-1980
Miejsce produkcji Bydgoszcz Polska
Poprzednik brak
Następca Pony 50-M-2
Klasa motorynka
Silnik Dezamet 022, 49,8 cm³ 1,25kW/1,7KM/4800obr
Skrzynia biegów 2-biegowa
Ogumienie 9"x2,75
Długość 1320 mm
Wysokość max. 1050 mm
Rozstaw kół 900 mm
Wysokość siodła 780-900 mm (regulowana)
Pojemność baku 6 l(w tym 0,5l rezerwy)
Masa własna 35kg (z obc.135kg)
to pierwsza wersja tego pojazdu produkowanego przez ówczesne Zjednoczone Zakłady Rowerowe Romet. Motorynka była wyposażona w silnik Dezamet 022 (o pojemności 49,8 cm³), produkowany w Zakładach Metalowych Dezamet. Silnik współpracował z dwubiegową, manualną skrzynią biegów. Zmiana biegów dokonywana była za pomocą manetki (współpracującej ze sprzęgłem) umiejscowionej na kierownicy. Szybkość maksymalna wyniosła 40 km/h, a zużycie paliwa ok.2 l/100km.
Romet Pony 50-M-2:
Producent Romet
Okres produkcji 1980-1988
Miejsce produkcji Bydgoszcz Polska
Poprzednik Pony 50-M-1
Następca Pony 50-M-3
Klasa motorynka
Silnik Dezamet 023, 49,8 cm³
1,25kW/1,7KM/4800obr
Skrzynia biegów 2-biegowa,nożna
Długość 1360 mm
Szerokość 685 mm
Wysokość 1050 mm
Pojemność baku 5,5 l
Masa własna 40 kg
Kolejna wersja motoroweru Pony, została wyposażona w nowy silnik - Dezamet 023, w odróżnieniu od poprzedniego modelu zmiana biegów odbywała się za pomocą dźwigni umieszczonej bezpośrednio przy silniku, a nie na kierownicy. Zmieniono także ramę i kierownicę. Początkowo mocowania błotników przednich były takie jak w M-1 dopiero w 1981r zmieniono je na normalne. Od 1984 roku z małymi zmianami była produkowana równolegle z M-3
Romet Pony M-3:
Producent Romet
Okres produkcji 1984-1988
Miejsce produkcji Bydgoszcz Polska
Poprzednik Pony 50-M-2
Następca Pony 301
Klasa motorynka
Silnik Dezamet 025, 49,8 cm³
1,03kW/1,4KM/4000obr
Skrzynia biegów 2-biegowa
Długość 1360 mm
Szerokość 685 mm
Wysokość 1050 mm
Pojemność baku 5,5 l
Masa własna 40 kg
Główną różnicą między wersjami 50-M-2 a 50-M-3 jest silnik, rama (rurka do gumy gaźnika) i kolanko wydechowe. W Pony 50-M-3 zastosowano silnik Dezamet 025. Początkowo w Rometach Pony M-3 był taki sam uchwyt kierownicy jak w M-2 później w obu modelach zmieniono na inne mocowanie, etc.
Romet Pony M301:
Producent Romet
Okres produkcji 1988-1994
Miejsce produkcji Bydgoszcz Polska
Poprzednik Pony 50-M-3
Klasa motorynka
Silnik Dezamet 023, 49,8 cm³
Skrzynia biegów 2-biegowa
Długość 1400 mm
Szerokość 685 mm
Wysokość 1050 mm
Pojemność baku 4,5 l
Masa własna 40 kg
Motorynka Pony 301 to powrót do silnika Dezamet 023. Rama pojazdu została wydłużona, zmieniono kształt zbiornika paliwa, oraz zastosowano inną tylną lampę wraz z mocowaniem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|